Sunday, September 20, 2009

hari raya..kegembiraan dalam kedukaan...

assalamualaikum wbt sumer....

1st things 1st....salam aidilfitri, maaf zahir batin...

well....hari nie 1st day raya....raya yang sangat lain daripada before-before this....kenapa aku kata gtu...theres many particular reasons to say so....

first...taun ni la 1st time family aku beraya tanpa abang aku....die beraya dekat umah mak mertua dia dekat Jempol....xpelah..ni ok lagi..at least abg aku akan balik umah gak ngan cepat..

next...iman humaira yg aku cite dalam post sebelum nie....raya nie umur dia 1 tahun 2 bulan ++ lah.....alhamdulillah...ade ahli baru.....

tapi.....


baru beberapa hari lepas waktu bulan ramadhan....
after cik and kak lin bawak iman pergi buat ct scan...

kami dapat tau...iman kene neuroblastoma.....apekah itu neuroblastoma.....well..basically...penyakit ini adalah sejenis kanser....kalau nak tau betul2 korang google lah maksud neuroblastoma tu aper...

hum....cik ngan kak lin dah plan nak balik kedah beraya tahun nie..but bile dapat berita nie....tak jadi balik kampung dah.....dan ntok pengetahuan korang...doktor kat HKL kate peluang untuk iman survive through surgery adelah sangat tipis...kerana ape..sel kanser dalam perut anak sedara abang aku ni agak aa besar..sampai lah die melilit kat bahagian buah pinggang..dan kalo bedah..khuatir akan pecahkan salur darah dier....

so...the treatment that is choosen is chemotherapy....ape bende alah nie??cm bese..google le...xtau aku nk terangkan....tapi..sangat xbest gak...

ya Allah..begitu besar ujian yang KAU berikan ini...semoga HIDAYAH dan INAYAH-MU dapat membantu kami dalam mengharungi dugaan-MU....dan pulihkanlah kembali si comel ini.....






Iman Humaira Binti Mohammad Izwan

1 comment:

nini_uniey said...

xpela ikhsan...
kite doakan yang terbaik ntuk die...
bnyk2 bersabar la yer