Wednesday, September 08, 2010

updating the unupdated update..

assalamualaikum wbt...

em jam sekarang tepat pukul 10.28 pagi...hari terakhir bekerja pada bulan ramadhan di tempat praktikal aku kat bangi ni...hari ini adalah hari ke-29 untuk seluruh umat Islam berpuasa..memang macam rasa sangat singkat..mula-mula..aku rasa macam baru je puasa ni mula..tapi pejam-celik-main game-tengok cerita-buat kerja, dah nak tamat dah bulan yang penuh keberkatan ini...kejap sangat kan?dan seperti tahun-tahun lepas dan ever since aku mengenali erti hari raya aidillfitri...aku beraya kat rumah aku kat kajang...macam biasa..dijemput datang kalau ada sesiapa yang sudi...hoho..

puasa aku tahun ni berlainan sangat..sebab ape?dah berapa lama dah aku tak pernah sepanjang ramadhan ada kat rumah macam sekarang..hampir setiap hari bukak puasa kat rumah dengan mak, akak and rasman..hoho..biasanya sebelum ni dekat USM dengan azri, ammar, zero, eke, lolik, werm, zen dan rakan-rakan yang lain..oh tak lupe insan tersayang juge..cik bazilah..lalala...~

well...ramadhan ni aku jarang update sebab kemalasan dalam diri sangat tinggi untuk menaip..tapi ni aku gagahkan jugak sebab dah lame bersawang blog ni..hoho..sedar tak sedar..tinggal lagi 2 minggu sebelum aku tamat praktikal..cepat betul 5 bulan berlalu..mula-mula masuk SANDS ni..aku rasa...aiyooo..lamanya lagi nak habis praktikal.biasa lah...tak kenal maka tak cinta...although cinta aku kat sorang je..ahaha...senget dah sebab dah dekat 5 bulan tak jumpe..hehe..well...insya Allah 24 julai nanti aku akan tamat praktikal dan keesokan harinya, 25 julai, aku akan berangkat balik ke penang untuk meneruskan lagi separuh semester kat USM untuk menyiapkan research paper, mengambil kursus technopreunership, dengan early starts of FYP(Final Year Project)..

rasa sedih dalam diri nak tinggalkan kompeni ni pun ada jugak..ye lah..dah baik dengan semua warga SANDS ni kan...and aku dah sedar..betapa kurangnya ilmu di dada ni untuk kehidupan sesudah graduasi..iaitu masuk ke alam pekerjaan..bukan mudah..macam-macam cabaran ada...kebanyakan perkara yang dipelajari kat universiti dengan sekolah dulu memang sedikit-sebanyak dapat juga bantu kita untuk harungi semua perkara tersebut..walau pun macam tu...pelajaran sangat berlainan dengan situasi di dalam industri pekerjaan ini..aku sedar..betapa lemahnya skill programming aku...aku sedar..betapa lemahnya skill aku untuk manage database..aku sedar..lemahnya diri aku untuk membuat advance design and manage website..too many things needed to be learnt, but fear not..as long as we put our heart in whatever things we are doing..insya Allah..we will be successful..

dan time aku LI ni..aku sedar...I AM NOT YET A GOOD PROGRAMMER...seriously...dah lama dah aku sedar hal ni...memang..patut positive and jangan cakap things like "aku tak tau coding la..."...but..it's quite true...aku xkreatif untuk menjadi seorang programmer..oh ini tak ada kene mengena dengan major Information Systems Engineering (ISE) aku kat USM ya...aku tau..memang i'm not an excellent programmer..what I'm good at (this is pandangan pada diri sendiri saja) is to do things that are quite related to IT..but not only programming..managing..calculating...writing..are what I'm considered OK with..so..aku pernah cakap before ni aku nak further master kan?yup..aku masih dengan pilihan itu kalau Allah mengizinkan..cuma aku tak target untuk buat master in computer sciences..maybe..master in business ka..management ka..tengok lah macam mana rezeki aku nanti..kalau tak dapat further master..aku terus cuba ceburi bidang kerjaya lah kot..oh rasa sangat dewasa cakap pasal such things kan...memang dah dewasa pun even though aku lagi 2 bulan baru nak jadi 21....huhu...

well..agak panjang gak aku dah merapu nih..hehe..oh ye..alhamdulillah...dalam insya Allah sebulan ++ lagi mak aku akan dapat menunaikan rukun islam yang kelima...menunaikan haji...tak pernah family aku berpisah dengan mak aku selama lebih sebulan..tak tau macam mana lah nanti..tapi syukur sangat..hajat mak aku insya Allah akan tercapai...anyway..raya tahun ni dekat rumah aku tema warna hijau..hehe..okey lah..aku dah tak tau nak tulis apa lagi dah...

pada kesempatan ini..aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki untuk salah dan silap aku kat korang semua..biasalah..kita takkan lari daripada melakukan kesilapan..ape yang penting...kita sedar akan kesalahan tersebut dan berusaha memperbaikinya...

Salam Aidilfitri..Maaf Zahir dan Batin,
Ikhlas daripada kami...

Salam Aidilfitri!

Assalamualaikum wbt... =)

5 comments:

Jun said...

24julai tamat praktikal?

Unknown said...

gile aah mata tajam...

kesilapan di situ...24 september la...~

forevershashasha said...

lawa nya header n kad raya tu..
hehe :)

Unknown said...

kak aty : haha..itu yang lebih dipndang daripada isi dlm post sy yer..ahaha~~~

forevershashasha said...

xbc pon...pjg sgt..
dan sy sgt mls..haha