Monday, December 06, 2010

100th Post!!!

assalamualaikum wbt..

well..d topic for today...is...yay this is my 100th post...congratulations to me...!! <<<<<< boooo...

ok tak ada kene mengena langsung ya tajuk post dengan tujuan aku posting...alhamdulillah..masih lagi berkesempatan untuk update blog usang ni even ada deadline yang perlu dikejar dalam beberapa hari ini..okeylah..sangat banyak perkara yang membuatkan aku gembira..dan 1 perkara yang menyebabkan kegembiraan aku tak seberapa..okey, post kali ini serba sedikit macam luahan perasaan jugak lah..haha..sempena post #100..eceh....

em..mula-mula biar aku story pasal things yang buat aku gembira dahulu lah ya...okey..mula-mula sekali...mak aku alhamdulillah dah selamat sampai ke rumah pada 2 Disember yang lepas..eventhough dekat 6 jam flight mak delay..even most of luggage mak tertinggal kat airport Jeddah..alhamdulillah..mak pulang dengan selamat  =)

next..adalah regarding MSC Malaysia-USM Business Plan Competition..kumpulan aku, Team Cosmos, which is consists of aku, bazilah dengan matnor (my FYP teammates also), alhamdulillah..telah di-short-listed kan as the top 3 finalist for the competition under kategori Business Idea...em tapi aku masih pelik jugak lah..hari itu, aku tengok dekat list name peserta-peserta, aku nampak ada 9 kumpulan...lepas tu..hadiah total up semuanya ada 8 hadiah...nanti dekat bawah ni aku letak gambar poster pertandingan tu..supaya korang lebih maklum pasal kenapa aku kate aku rasa hairan...



okay..macam yang korang boleh nampak pada poster pertandingan ni..hadiah ada 8...no 1,2,3 dengan 5 hadiah merit = 8 hadiah lah..betol tak? alhamdulillah..group aku dapat short listed as top 3..then what happens to the other 5 places below?tak kan hilang macam tu saja hadiah-hadiah lain tu..atau maybe judge ada keputusan sendiri dah, wallahualam..anyway...presentation aku nanti hari Rabu ini (8 Disember 2010)..akan menentukan penentuan tempat pertama, kedua and ketiga...doakan kumpulan aku ye..eventhough keyakinan sedikit kurang boleh menang..kami takkan mengalah sampai saat terakhir..haha....amin..em lepas tu..aku tak tahu ni betul atau tidak..tak dapat dipastikan lagi..sila rujuk gambar di bawah pula ya..


ok...aku tak tahu confirm atau tidak, sama ada tiga kumpulan yang dah di-short-list kan ni akan join pertandingan peringkat kebangsaan ni pulak..MSC Malaysia-IHL Business Plan Competition..yang ini aku tak dapat confirmkan lagi..8 disember pertandingan peringkat USM..9 disember keputusan..nanti aku akan update lagi berkaitan jadi atau tidak jadi kumpulan aku masuk peringkat national level...idea tak seberapa, tak sangka Allah bagi peluang untuk mencuba..alhamdulillah :)
ok..ape lagi yer..ok lah..seterusnya masuk lah part yang sedih..which is..sangat-sangat sedih...korang ingat lagi tak..pasal anak buah aku...Iman Humaira yang hari tu sudah sembuh kanser neuroblastoma nyer...the sad news is..last week, the cancer cell became active back..means..anak buah aku dah kena balik kanser tu..ya Allah..sedihnya lah time dengar bende ni daripada Cik...this week..Iman dah akan start kene balik chemotherapy..and this time ada jugak radiotherapy..kerana dikuatiri serangan kali ke-2 ni jauh lagi berat daripada yang sebelum ini..dear reader..mintak jasa baik kamu semua untuk doakan bersama kesejahteraan anak saudara aku ini...semoga keajaiban daripada Allah dapat menyembuhkan Iman..amin ya rabbal a'lamin...

erm..aku rasa aku dah cerita perkara-perkara yang aku rasa perlu diceritakan...sekali lagi..sama-sama kita doakan Iman Humaira.....amin~

p/s: sem ni sem kedua terakhir di USM..oh..dah mula terasa bahang-bahang FYP dah..uwaa...

assalamualaikum wbt =)

1 comment:

Penjenayah Bahasa said...

laa..tumpang simpati untk anak buah awak k...saye doakan dye cpt semboh..BTW, gud luck ngn awak nyer competition =)