Sunday, May 30, 2010

hidup cuma sekali....

assalamualaikum wbt..

well...now I'm going to discuss a bit things that have been popping in and out of my head...ade kaitan gak ar dengan psikologikal and emosi...well...dalam hidup kite sehari-hari ni...korang pernah terasa nak menyerah kalah@serender dalam pape urusan atau perkara yang kite faced?haha...aku selalu gak hadapi situasi macam ni.selalu gak rasa perasaan camtu..cume ingat lah..kalau kita kata kita orang yang paling ade masalah dalam dunia ni...think back...it is indeed wrong...akan ada orang yg jauh lagi problematic daripada kita...contoh paling senang....bersyukur lah, walau masalah macam mana pun, alhamdulillah kita masih senang@mampu lagi untuk mengecapi rezeki kurniaan-Nya, kita masih mampu LIHAT, DENGAR, BACA, RASA...kalau orang yang kurang sempurna...macam mana?bukan aku nak pertikaikan sama ada orang tu cacat@sempurna fizikal, cume nk korang realize..kite bukan orang yang paling kurang bernasib baik dalam dunia ni...oleh itu..sentiasa bersyukurlah ngan nikmat yang Allah da bagi...di sebalik kejadian yang Allah ciptakan...mesti ada hikmah yang mungkin nampak secara terang and obvious, ataupun yang perlu kita fikirkan...betol x?well..kalu aku ade tersalah dalam ape2 perkara@pandangan, silelah meng-comment kat post nie ye...aku bukan insan yang cukup bagus nak membetulkan ape2 yang kurang tepat@meluruskan ape2 yang bengkok, aku cuma nak berkongsi pendapat...kindly provide feedback should any of my opinion is salah...ok? ^_^


haaa...next pulak..kepentingan untuk TIDAK MENYERAH KALAH DALAM APA JUA SITUASI...!!ini pun sangat penting ohh....being optimistic is extremely important, but being realistic is way much crucial... ^_^..oh ini trade mark punye ayat...tarak copy mana2 aaa...hehe~~xla..sape2 nk gune pun bole ^_^...contoh paling mudah...adalah cam aku lah..sebagai mahasiswa kat universiti sains malaysia...amik jurusan sains komputer..yang diuar-uarkan sebagai kos paling susah kat muke bumi USM tu...konon la..i dunno if its true@not...for now, alhamdulillah lah aku dah habis 2 tahun pengajian kat cni..tinggal tahun akhir yang sangat penting dan sangat mencuakkan...huahuahua.....xper2..ni la nak kongsi...semenjak aku masuk U ni...mula2 dulu, aku ingat maybe 2X5 ja ngan kat sekolah and matriks, di mana semua perkara@benda@ilmu adelah hasil sogokan guru-guru tercinta....tapi len sama sekali....huk3....lain sangat style...bagi pembace2 yang muda belia belum nk masuk U@on d way nk masuk U..korang beringat lah ye fakta tu..hoho..kat U ni...sape yang tak berusaha sendiri dengan baik, agak susah lah...sebab...ape yang kite belajar dalam kelas...agak lah sangat tak cukup untuk kite mampu setelkan assignment@jawab exam ngan jayanya...believe me..huhu..tu secara basicnya lah...ni nak cerita secara general tentang kitorang yang study kat usm ni....biasenye, sebelum keluar result penuh lepas jawab final exam, akan keluar result provisional dulu...result ni just basically bagitau whether kita dapat lulus, lulus bersyarat atau gagal...grade and png@cgpa xdiberitahu lagi..sem 1 dulu...aku rasa most of those who take Bachelor of Computer Science ni mengeluh dengan result masing2...beberapa kerat je yang xmerasa lulus bersyarat tu...alhamdulillah...aku still msih boleh dapat 2.23 as png aku...dan ade gak kawan2 aku yang kurang bernasib baik, and ada yang dapat status P1...yang p1 ni png total xdapt atas 2.0...memang sangat ramai yang sedih time tu...tapi hasil dari kesedihan tu, sem2 seterusnya, leh kata alhamdulillah..suma orang result naik...ni bukan aku nk tekankan sal result ok ke x..cuma nk cite pasal kepentingan jangan lah mudah serender dalam apa jenis cabaran@situasi..there's no such thing such as impossible....impossible is nothing ^_* ...hehe

ok...tetibe ter-blur lak nk menulis karangan lagi lak...hoho.xpela...next time aku ade idea aku tambah agi..renung2kan and selamat beramal..~~ ^_^...salam~

No comments: